Ana içeriğe atla

SEN MECLİSTEYKEN BEN


Sen Meclisteyken ben,
Nutuk attığın kahvelere gittim,
Bütün küfürlerini dinledim
Sana oy verenlerin…
Sen Meclisteyken ben
Oy sandıklarında çiçek yetiştirdim,
Sokakta sana söven seçmenlerle
Anneni yâd ettim defalarca…
Muhtara karşı durdum sabahları
Geceleri bir başıma delegeleri bekledim,
Annenin ruhuna rahmet okudum
Aldırma dedim aldırma
Sende söv oğluna,
Bir evlat daha doğur
Milletvekili olmayan
Bir sarmaşık gibi
Sarıl kızlarına…
Aldırma dedim
Sen annesin aldırma
Edilen küfürlere…

Sen Meclisteyken ben
Afiş borçlarını ödedim
Tebdili kıyafet dolaştım mahallede
Haberlerde yeni yalanlarını dinledim
Gazetelerden demeçlerini biriktirdim
Rakı içtim, bağırdım
Taksi param olmadığından
Sayende otobüslere bindim…
Yeni çıkan adayları izledim
Partinin güvercinini saldım,
Peşinden ıslık çaldım…
Miting fotoğraflarımıza baktım
Biriken borçlarını ödedim
Takvimler aldım
Yeni seçim tarihlerine baktım
Her gün on yaprağını kopardım
Erken seçimin
Yaptıracağın
Çamur yollarda yürüdüm…

Sen Meclisteyken ben
Gömleğimi yamadım
Pantolonu mu yıkadım
Ütüsüz giydim defalarca
Bir küfür yazdım sana
Yakası açılmadık
Bir çelenk yaptırdım çiçekçiden
Hani o alnına leke değmiş
Hani o dudakları küfürbaz olmuş
Hani o erken unutulmuş
Partilerimiz gibi dağıldım…

Sen Meclisteyken ben
Bir adımı yazdıramadın
Misafir defterine
Bir yüzünü göremedim
Tükürmek için
Bir yumruk atamadım yüzüne
Bir de yüreğine anlatamadım
Şöyle bir sıksaydım gırtlağını
Ölümüne…

Sen Meclisteyken ben
Kapıları pencereleri kapattım
Mutfak dolabına saklandım
Kanepenin altında yattım
Hatta bir yatak aldım banyoya
Çokta kulak asmadım
Çokta koymadı bu bana
Alt tarafı meclisteydin…
Alt tarafı hayatımı alıp götürmüştüm
Hayatımı
Yani adamlığımı
Yani şerefimi
Alt tarafı evim satılacaktı
Borçların ödenecekti
Karım bırakıp gidecekti
Ben kimsesiz
Sen şerefsiz
Yaşayacaktık sessiz sessiz

Seçmenler yine oradaydı oysa
Yazdıklarım
Yırtılan o defter yapraklarında
Boş ver vekilim
Hayat bir gemi
Yüzdür onu göreyim seni
Boş ver vekilim
Danışmanın boş veriyor ya
Aldırma vekilim
Ben aldırmıyorum ya…

Sen meclisteyken ben
Seçmenlerin önünden geçtim
Minibüs duraklarına saklandım
Simitçilerden borç simit yedim
Sırtımdaki ceketi sattım
Seyyar satıcılardan ayakkabı baktım
Sen Meclisteyken ben
Hiç oturup ağlamadım
Hiç karartmadım umudumu
Hiç bulandırmadım onurumu
Öyle dimdik durdum ortada
İşte burada ulan
Vekil yoksa
Aptal Danışman burada
Hiç yıkılmadan
Hiç utanmadan senin adına…

Sen Meclisteyken ben
Gülen resmimi yaptırdım
Sokaktaki ressama
Hiç yapmazdım ama
Buzdolabını ayağımla kapattım
Parkların banklarında yattım
Şerefsiz yazdım adının yanına
Hiç unutmadım, utanmadım
Korkmadım
Danışmanın olmadığımı söyledim
Sana söven onca seçmene…


                        Ayhan KÖKSAL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GENÇÇÇÇ

BAŞLARKEN...

Vatandaş Rıza ve Bahse Konu Kadınlar kitabım tamamen gerçek yaşamdan alınmıştır. Her fırsatta erkekleri suçlayan kadınların hepsi suçsuz mu acaba? Okuduğunuz zaman bazı kadınların erkekleri nasıl kullandığını ve erkekleri nasıl ezdiklerini göreceksiniz. Zaman zaman güleceğiniz, zaman zaman ağlayacağınız bu kitabın satırlarında bulmak istediğiniz her şeyi bulacaksınız. Tabi bu arada istemeden üzdüğüm kadınları da anlatacağım. Belki bana kızacak hatta küfür bile edeceksiniz ama inanıyorum ki gerçekler birilerini acıtsa da gerçektir ve asla saklanamaz. Haydi gelin hep bilikte bakalım. Ben neler yaşamış ve yaşatmışım... Düşünüyorum da, "ilk önce hangisinden başlıyayım acaba?" diyorum. Tarih sıralamasına göre mi başlasam, yoksa en ilgincinden mi? En ilgincinden başlarsam kitabımın değeri biraz düşer kanısındayım. "En ilgincini okuduğumuza göre diğerlerini okumaya gerek yok" der çıkarsınız belki de işin içinden.

GENÇÇÇÇ